Vragen over stemmen

1. Hoe kan ik zien wie er genomineerd zijn?
Bekijk het overzicht van de genomineerden. Nomineren kon tot en met 23 april 2018.

2. Mijn vereniging staat er nog niet tussen. Hoe meld ik die aan?
Nomineren is nu niet meer mogelijk. Dit kon tot en met 23 april 2018. Uitsluitend bestuursleden konden een vereniging/stichting nomineren.

3. Wie mogen er genomineerd worden?
Iedere sportvereniging en cultuurvereniging/stichting in Nederland kan gratis aan de verkiezing deelnemen.

3. Ik ontvang geen bevestiging van mijn stem per e-mail.
Controleer eerst of de bevestiging in de ongewenste berichten / spambox terecht is gekomen. Is dit niet het geval, dan kan je via deze link opnieuw een bevestiging aanvragen. Lukt het dan nog steeds niet, stuur dan een e-mail naar info[@]verenigingvanhetjaar.nl

4. Mag ik vaker stemmen?
Er mag per emailadres maximaal 1 stem uitgebracht worden per categorie. Dus je mag 1x stemmen op een sportvereniging en 1x stemmen op een cultuurvereniging. Het is van belang om eerst je stem op de ene vereniging helemaal af te maken en dus te bevestigen en pas daarna te stemmen op de andere vereniging.

5. Hoe kan ik zien hoeveel stemmen mijn vereniging heeft ontvangen?
Een aantal maal wordt er een tussenstand gepubliceerd. Deze tussenstanden kan je zien op de pagina ‘Tussenstand’. Tussen de momenten van publicatie van de tussenstand in, is het niet mogelijk om te zien hoe vaak er op jouw vereniging is gestemd.

6. Mijn email adres wordt niet herkend, kan ik nu wel stemmen?
Het systeem ziet sommige domeinen waaronder @inbox.com als oneigenlijke e-mailadressen ook wel 'wegwerp e-mailadressen' genoemd. De herkomst en echtheid van dergelijke e-mailadressen kan niet worden geverifieerd en dus kan er helaas niet mee gestemd worden.

7. Tot wanneer kan er gestemd worden?
Lees hier alles over de opzet van de verkiezing en de periode waarin er gestemd kan worden.

8. Hoe worden de winnaars bepaald?
Lees hier alles over de opzet van de verkiezing en hoe de winnaars worden bepaald.

Staat het antwoord op je vraag er niet tussen, neem dan contact op met info[@]verenigingvanhetjaar.nl.