Vragen over nomineren

1. Hoe kan ik meedoen aan de verkiezing?
Je kon tot en met 23 april 2018 jouw vereniging nomineren. Iedere nominatie wordt eerst goedgekeurd. Bekijk welke verenigingen nu genomineerd zijn.

2. Wie mogen er verenigingen nomineren?
Iedere sportvereniging en cultuurvereniging/stichting in Nederland kan gratis aan de verkiezing deelnemen. Wel is het noodzakelijk dat de vereniging/stichting staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Sportverenigingen moeten ook aangesloten zijn bij een landelijke sportbond die op haar beurt weer is aangesloten bij NOC*NSF. De organisatie beoordeelt of een vereniging/stichting wordt toegelaten tot de verkiezing. Uitsluitend bestuursleden zelf kunnen een vereniging/stichting nomineren.

3. Kunnen er meerdere genomineerden per gemeente zijn?
Jazeker, dat is geen enkel probleem. Lees hier hoe de winnaars tot stand komen.

4. Wie heeft onze vereniging genomineerd?
Uitsluitend bestuursleden zelf kunnen een vereniging/stichting nomineren. Bij de organisatie is bekend wie namens een vereniging de nominatie heeft ingediend.

5. Wat kan ik als genomineerde winnen?
Lees hier wat de gemeentelijke, provinciale en landelijke winnaars kunnen winnen.

6. Hoe worden de winnaars bepaald?
Lees hier hoe de gemeentelijke, provinciale en landelijke winnaars worden verkozen.

7. Maken niet alleen de grote verenigingen kans op de titel?
Grotere en kleinere verenigingen maken beiden kans, want we zien dat juist de waardering voor kleine verenigingen heel groot is en dat de bereidheid om te stemmen onder leden van kleine verenigingen veel groter is. Niet alleen het aantal stemmen van het publiek tel voor 50% mee, ook tellen voor 50% de waarderingscijfers mee. Lees hier hoe vervolgens vanuit de provinciewinnaars, de landelijke winnaars tot stand komen.

8. Wat kan ik doen om veel stemmen te krijgen?
Om veel stemmen te werven is het van belang om jouw leden op te roepen om te stemmen. Het is dus de moeite waard om de nominatie via Social Media zoals Facebook en Instagram uit te dragen. Ook werkt het uitstekend om jouw achterban een e-mail te sturen met het verzoek een stem uit te brengen. En vergeet de lokale en regionale pers niet te informeren over jouw nominatie.

9. De naam van onze vereniging staat verkeerd op de website, kan dat gewijzigd worden?
Ja, stuur een e-mail naar vragen[@]verenigingvanhetjaar.nl

10. Wie zijn de initiatiefnemers van de verkiezing?
Lees hier wie de initiatiefnemers van de verkiezing zijn.

11. Zijn er algemene voorwaarden van toepassing?
Jazeker, lees hier de voorwaarden.

12. Tot wanneer kan er gestemd worden?
Lees hier alles over de opzet van de verkiezing en de periode waarin er gestemd kan worden.

13. Kan ik de gegevens van de stemmers inzien?
Nee, in het stemproces bewaken we de anonimiteit van de stemmer.

Staat het antwoord op je vraag er niet tussen, neem dan contact op met info[@]verenigingvanhetjaar.nl.