Zet jouw vereniging in de schijnwerpers!

Wil jij ook laten zien hoe gaaf jouw vereniging is? Doe dan mee aan de verkiezing Vereniging van het Jaar. Sport-­ en cultuurverenigingen worden uitgedaagd hun verenigingsverhaal te delen via verenigingvanhetjaar.nl. De clubs met de meeste stemmen en hoogste beoordeling worden beloond met mooie prijzen: Masterclasses van professionals die de vereniging verder helpen.

Nomineer jouw vereniging
Verenigingen kunnen gratis aan de verkiezing deelnemen. Nomineren kan tot en met 23 april. Op alle genomineerde verenigingen kan het publiek van 9 april tot en met 20 mei 2018 via deze website stemmen. Bij het uitbrengen van een stem worden ook waarderingscijfers gegeven.

Gemeentewinnaars
In iedere gemeente wint de sport- en de cultuurvereniging met de hoogste score. Deze score is een gewogen gemiddelde van het aantal stemmen (50%) en de waarderingscijfers (50%). Wel zijn er minimaal 50 stemmen nodig om verkozen te kunnen worden tot winnaar van de gemeente. Om veel stemmen te kunnen werven is er vanaf de start van de stemperiode gratis promotiemateriaal beschikbaar! De gemeentewinnaars worden rond 25 mei 2018 bekend gemaakt.

Provinciewinnaars
Ook in iedere provincie wint de sport- en de cultuurvereniging met de hoogste score. De vakjury bezoekt vervolgens de provinciewinnaars van beide categorieën. Per categorie kiezen zij drie provinciewinnaars die doorgaan naar de landelijke finale in september.

Finale landelijke winnaars
De vakjury maakt tijdens de Nationale Sportweek bekend wie de landelijke winnaars zijn. Zij winnen Masterclasses van professionals die de vereniging verder helpen. Bovendien maakt een productiemaatschappij een professionele promotiefilm om de vereniging extra in de schijnwerpers te zetten.

De vakjury bezoekt de provinciewinnaars van beide categorieën. De vakjury bestaat onder andere uit zeilster Marit Bouwmeester, choreograaf Juvat Westendorp, beachvolleyballers Brouwer & Meeuwsen, presentator Erik van der Hoff, hockeyer Robbert Kemperman en zanger Lucas Hamming. De vakjury kiest vervolgens in iedere categorie de landelijke winnaar.

Vakjury

Prijzen voor stemmers
Ook mensen die hun stem uitbrengen op hun favoriete vereniging maken kans op prijzen zoals:

• Overnachting Papendal
  • Tickets EK Beachvolleybal