Verenigingen

Zoek hier jouw favoriete vereniging. Je kan zoeken door de naam in te typen of door een categorie te selecteren.

-- kies categorie --

Geen kandidaten gevonden die voldoen aan jouw zoekopdracht.

ZC 't Tolhekke - Steenwijkerland - Sportvereniging
Zwemclub ’t Tolhekke De zwemclub waar gezelligheid en sportiviteit in één zwembad liggen! Zwemclub ’t Tolhekke is een zwemvereniging die het voorop stelt dat de leden zowel jong als oud met plezier naar de trainingen en de activiteiten komen. Goede zwemprestaties volgen dan vanzelf.
Dansschool Rebounce - Schagen - Sportvereniging
Wie en wat is Dansschool Rebounce? Ik, Renate Overgoor ben eigenaresse van deze gezellige en laagdrempelige dansschool aan de Zijperweg 18 in Schagen. ''Een dansschool waar iedereen welkom is, met passie voor dans.'' Na het jarenlang turnen heb ik de stap gemaakt om een eigen dansschool te starten in Schagen,dit jaar besta ik alweer 5 jaar, een MIJLPAAL! Een JUBILEUM jaar dus! De dansschool bestaat uit zo'n 120 leerlingen en ik geef; streetdance-hiphop-modern en kleuterdans. Alle danslessen geef ik zelf, wel zo leuk. Naast de reguliere danslessen zijn er inmiddels ook WEDSTRIJDTEAMS gevormd. Zij doen mee aan regionale danswedstrijden. En met succes, in 2017 werden we 3e bij het NK. Het is een uitdaging voor mij om anderen te inspireren en te prikkelen met mijn passie voor dans. Dansen draagt bij aan een gezond en fit lichaam, maar maakt mij vooral heel erg gelukkig. Wat is er nu mooier dan dit gevoel met anderen te kunnen delen? Een week bij mij is dan ook nooit hetzelfde. Met diverse optredens, administratie en voorbereidingen op de lessen is Dansschool ReBounce de rode draad door mijn leven. Iets wat ik onmogelijk kan missen en een deel van mij is geworden. Ik kan niet wachten alle kinderen (weer) te verwelkomen in de Dansschool in Schagen. www.dance-rebounce.nl
DVO - Dordrecht - Sportvereniging
DVO – Dordrecht - Sportvereniging Gymnastiekvereniging DVO bestaat op 1 juni 105 jaar. We gaan dit in uiteraard op diverse manieren vieren met onze ruim 1000 leden, ouders van leden en vele andere vrienden van DVO. DVO staat voor “Door Vrienden Opgericht” . Dat was 105 jaar geleden en dat is nog steeds van toepassing. Samen met vele vrijwilligers maken we het mogelijk dat vele van ons wekelijks kunnen sporten en daarnaast andere activiteiten kunnen organiseren voor jong en oud. Vanwege deze speciale gebeurtenis hopen wij tot vereniging van het jaar te worden gekozen. Het is een mooie bekroning voor alle mensen welke verbonden zijn aan deze sportieve en gezellige vereniging.
time to sing - Heerhugowaard - Cultuurvereniging
Onze pop-groep is een enthousiaste groep mensen die overal optreden waar we uitgenodigd worden van kerk tot kermis. ook hebben we opgetreden in Paradiso. Maar vooral in bejaardentehuizen zijn we welkom en de mensen kunnen dan meezingen, we passen ons repertoire aan.
Vrijwillige reddingsbrigade Enkhuizen - Enkhuizen - Sportvereniging
De vrijwillige reddingsbrigade Enkhuizen is een club met weinig leden. Wel is het maatschappelijk een echte meerwaarde aan het enkhuizer strand. Toezicht op het strand en hulp bij mens en dier in nood op en in het water. Een super gezellige club en het leven op het strand in de zomer... en iedereen is welkom.
Ankeveense Sportvereniging 1965 (ASV'65) - Wijdemeren - Sportvereniging
Wij zijn een vereniging dat op de hoofdtrainer van de vereniging alleen op vrijwilligers draaien. Het onderhoud aan de vereniging wordt door vrijwilligers gedaan. De kantinediensten worden door vrijwilligers gedaan. De jeugdtrainingen worden door vrijwilligers gedaan. Als je ziet hoeveel uren alle mensen besteden binnen onze vereniging dan is dat ongelofelijk mooi. Het is bijna gewoon een bedrijf wat 24 uur draait. Iedereen steekt zijn handen uit. Als er een vrijwilliger tijdelijk uitvalt dat vangen we dat met ze alle op! Onze vereniging leent zich niet alleen aan voetbal, maar ook aan handbal en aan Petanque ''jeu du boule'' Zo de vereniging is voor jong en oud! De vereniging is de hart van de maatschappij voor onze dorp.
Badmintonvereniging De Shuttle - Wormerland - Sportvereniging
Graag verwijs ik u door naar deze pagina op onze website: https://www.deshuttlebadminton.nl/vereniging-van-het-jaar-2018/ Wachtwoord: verkiezing Op deze pagina leest u meer informatie over het maatschappelijk belang van De Shuttle, badMINIton, maatschappelijke activiteiten, vrijwilligers, ontwikkeling (leden, maar ook vereniging), ouders, doelen, leden en hoe wij deze waarderen.
Voorburgse Rugby-Club - Leidschendam-Voorburg - Sportvereniging
Voorburgse Rugby Club (VRC) is opgericht in 2015 en richt zich op jeugd tot 18 jaar. Zij worden stapsgewijs wegwijs gemaakt in de prachtige wereld van rugby. In de ‘rugby way of life’ draait het om discipline, respect, integriteit, kameraadschap, trots, passie en plezier. De club draagt deze waarden actief uit en levert o.a. via clinics op scholen en verenigingen een bijdrage aan de participatie van kinderen en jongeren in de regio, ook voor diegenen voor wie sport niet vanzelfsprekend is. Centraal bij de trainingen staan het spelplezier én de ontwikkeling van de kinderen: bijvoorbeeld ten aanzien van hun doorzettingsvermogen, leren omgaan met tegenvallers en het beste uit jezelf halen. Lessen die ook buiten het rugbyveld van grote waarde zijn. Natuurlijk is er de wil om te winnen, heel graag zelfs, maar niet tegen elke prijs. Vriendschap, Respectvol met elkaar en je tegenstanders omgaan en een gezonde dosis Competitiedrang (VRC), dat is het fundament van elk team. VRC is een ambitieuze club met een kleinschalige opzet waardoor er veel aandacht is voor de ontwikkeling van de individuele spelers. Uiteraard vanuit het bestuur, de trainers, de coaches en teammanagers, maar juist ook vanuit de medespelers. Op het (wedstrijd)veld, maar ook en vooral op de vele belangrijke momenten daarnaast: de ‘rugby way of life’ in de praktijk. Het teamgevoel wordt nog eens versterkt door de deelname en organisatie van andere fun, sport- en spel activiteiten buiten de vereniging om. De club is de afgelopen drie jaar van 0 naar circa 175 leden gegroeid met de hulp van een enthousiaste groep geweldige vrijwilligers. Met ingang van seizoen 2018-2019 wordt een eigen locatie werkelijkheid. We krijgen dan een eigen veld en clubhuis op Sportpark de Star. Daarmee krijgen we meer mogelijkheden om door te groeien en kunnen we verder inhoud geven aan de maatschappelijke bijdrage van VRC binnen de gemeente Leidschendam-Voorburg.
Muziekvereniging Determinato - Moerdijk - Cultuurvereniging
Om te beginnen probeert Determinato altijd anders te handelen dan anderen. We gaan mee met de tijd en blijven niet in het verleden hangen. Dat maakt ons enorm succesvol. We werken veel projectmatig en zoeken daarbij altijd verbinding met andere verenigingen om gezamenlijk op te trekken en daardoor meer en beter muzikaal en cultureel aanbod te kunnen garanderen met meer diversiteit en professionalisering voor het publiek. We zijn overal bij aanwezig om ons culturele steentje bij te dragen. We leggen een gezonde basis door veel jeugd aan te trekken en daarna te behouden. Daardoor zijn we onderscheidend in heel (West) Brabant. Dat doen er door veel onderscheidende muzikale en niet muzikale activiteiten te ontplooien. Gevraagd en ongevraagd geven we advies aan andere muziekverenigingen om zo ook onze successen door te geven. Dat doen we ook met muziekwinkels, muziekbonden, gemeente en andere belangstellenden. Voor de rest, zie www.determinato.nl of kijk op onze Facebook pagina of vraag de cultuur afdeling van de gemeente Mierdijk!
Duikteam Nemo - Amstelveen - Sportvereniging
Er is een gezellig clubhuis waar diverse activiteiten op vrijdag avond worden georganiseerd. Tevens elke zondag ochtend heel gezellig als de leden vanuit het zwembad tosties en koffie/thee komen nuttigen.
Sc Joure - De Fryske Marren - Sportvereniging
Sc Joure is een Omnivereniging, waarbij zowel Korfbal als Voetbal gespeeld wordt. Bij de club staat sport en plezier voorop. Daarnaast is de club op gebied van duurzaamheid druk bezig om mee te denken met het klimaat. Ook heeft de club contacten gelegd met organisaties die mensen met een beperking begeleide, zodat ze ook op onze club activiteiten zouden kunnen doen. Daarnaast is sc Joure een financiele goede club, waar geen gekke dingen gedaan worden.
Tafeltennisvereniging SVE - Utrecht - Sportvereniging
SVE is op vele vlakken een voorbeeldvereniging. In februari 2017 werden we al verkozen tot Beste Vereniging van Utrecht. In een paar jaar tijd zijn we van een gezelligheidsclubje uitgegroeid tot de grootste tafeltennisvereniging van Nederland. We zijn een vereniging voor iedereen, met bijv. een actieve paratafeltennisgroep en aparte trainingen voor ouderen en jeugdspelers. Onze accommodatie is in de periode 2015-2017 verduurzaamd met zonnepanelen en LED-verlichting, waardoor het elektriciteitsverbruik nu bijna 0 is. En we zijn hard bezig geweest met de Gezonde Sportkantine, waardoor we nu dicht tegen het predikaat 'zilveren sportkantine' aanzitten. We zijn een heel actieve vereniging met veel betrokken vrijwilligers, die sporters en gezelligheidsdieren uit heel het land aantrekt. Dat we 55 leden van buiten de stad Utrecht hebben, bewijst onze aantrekkingskracht!
Harmonie Euterpe Emmen - Emmen - Cultuurvereniging
Onze vereniging wordt vereniging van het jaar omdat wij de gezelligste vereniging zijn voor jong en oud met uitdaging in grote projecten. In mei 2019 zetten wij een grote productie neer, een muzikale Ode aan Aleid Rensen. Wie heeft er nu geen mooie herinneringen aan de Oude Dierentuin. Zoo Mooi, een totaal plaatje van samenwerking in onze gemeente.
Muziekvereniging Harmonie Wierden - Wierden - Cultuurvereniging
Wij bieden onze leden van jong tot oud de muzikale uitdaging op ieder niveau. Alle disciplines een onderdelen worden professioneel geleid. Vanaf 6 tot 90 jaadr zijn leden betrokken bij onze activiteiten. We vullen een grote sociale en maatschappelijke functie. Muziek verbindt. We werken plaatselijk regionaal en landelijk samen net diverse verenigingen, koren en solisten. De brede en ruime achterban stast voor een enthousiaste en hartverwarmende groep.
Stichting Carnavalsoptocht Arnhem - Arnhem - Cultuurvereniging
Stichting Carnavalsoptocht Regio Arnhem, SCRA, heeft tot doel de organisatie van de Carnavalsoptocht Arnhem en de sleuteloverdracht door de Burgemeester van Arnhem aan de diverse Prinsen. Hierbij staat het samenwerken tussen de diverse verenigingen, scholen, individuen en muziekkorpsen voorop. Een dag van de optocht trekt een bezoekers aantal van plmn. 60.000 en is een geheel gratis toegankelijk evenement. In samenwerking met de Politie, EHBO en ROC opleiding als begeleiding en veiligheid heeft het SCRA al 39 maal een succesvolle optocht voor de inwoners van Arnhem en omgeving mogen organiseren. Door teruglopende sponsor gelden en oplopende kosten is het bestuur van de SCRA altijd op zoek naar nieuwe bronnen van inkomsten.
Koninklijke Oude Harmonie van Eijsden - Eijsden-Margraten - Cultuurvereniging
De Koninklijke Oude Harmonie van Eijsden bestaat ruim 140 jaar en zoekt voortdurend naar vernieuwing. Ons concert in april 2018, bijvoorbeeld, had Spanje al thema. De gasten werden verwend met gratis tapas en een Spaans drankje. De Internationale solisten waren van hoog niveau. De gasten waren weer aangenaam verrast van het verfrissende programma en de kwaliteit van het concert. Ons slagwerkensemble is al tweemaal Nederlands kampioen geworden in de hoogste afdeling. Zij zullen de gemeente Eijsden-Margraten vertegenwoordigen tijdens de Bevrijdingsconcerten (75 jaar bevrijd) op de Amerikaanse begraafplaats in Margraten in 2019. Wij zijn een grote vereniging en dat word je maar niet zomaar. Wij hebben de jeugd wat de bieden. Muziek maken verrijkt namelijk je leven!
Kunstrijclub Groningen (KCG) - Groningen - Sportvereniging
Onze vereniging wordt "vereniging van het jaar" omdat ondanks de kou van de ijsbaan onze vrijwilligers en rijders altijd het aanwezige publiek warm weten te krijgen met gezelligheid op de tribune en de getoonde kunsten op het ijs. We zijn een kunstrijvereniging waar iedereen van jong naar al wat ouder, zonder maar ook met beperkingen zich thuis kunnen voelen. Voor iedereen zijn er grote uitdagingen te vinden binnen de mooiste wintersport ter wereld en ondervindt eenieder dus ook grote voldoening wanneer dat moeilijke element zoals een sprong of pirouette goed lukt. Met het opzetten van een g-afdeling, waarmee we druk bezig zijn, verwachten wij als enige kunstschaatsclub in Nederland ook de enthousiaste mensen met een beperking de mogelijkheid te kunnen bieden om kennis te maken met het kunstrijden. Als vereniging bieden wij ook mogelijkheden om scholieren te ondersteunen bij projecten die zij willen organiseren bij onze verenging in kader van schoolopdrachten. Een voorbeeld hiervan is Sinterklaas-project. Sport verbindt, hoewel het kunstrijden een individuele sport is. Onze leden helpen elkaar telkens weer om de verschillende oefeningen goed uit te voeren. Dit maakt dat wanneer dat element waar je al een hele tijd op aan het oefenen bent, eindelijk lukt, dit een overwinning voor de hele groep is. Iedereen leeft met je mee, want iedereen kent het gevoel wanneer een oefening lukt, of juist niet. Tijdens de wedstrijden gaat wanneer mogelijk hierom ook altijd wel een groepje mee. De pech van het ene moment en het succes van het volgende wordt daarmee door de hele club gedeeld.
judo yushi- stichting topjudo Haarlemmermeer - Haarlemmermeer - Sportvereniging
Jaarlijks organiseren wij het topjudotoernooi Haarlemmermeer hier doen 1200 kinderen-jongeren aan mee en is het officiële meetmoment voor de JBN. Jaarlijks helpen 100 vrijwilligers om alles in goede banen te leiden. Zo doen wij ook het organiseren van de regiokampioenschappen voor de kinderen( leeftijd 8 t-m 11 jaar) in Noord Holland voor de JBN, dit alles wordt door vrijwilligers gedaan. Steunen wij de stichting judo2inspire ,( zie www.judo2inspire.nl) wij verzorgen de judopakken, faciliteren onderdak en het toernooi. Verzamelen wij gebruikte judopakken die 1x per 2 jaar mee gaan naar Georgie en Suriname gaan,waar kansarme kinderen met een judopak kunnen gaan judoën. Idem voor de gehandicapten judosport. Wordt er cursus gegeven Balans in Beweging voor de ouder wordende mens, en organiseren wij jaarlijks een trainingsstage voor onze wedstrijd judoka's, waarbij er ook clubs uit het buitenland bij aanwezig zijn. Doen de wedstrijd judoka's mee aan nationale en Internationale toernooien, coaches staan hier altijd dag en nacht klaar en alles op vrijwillige basis. De passie voor de sport dragen zij met hart en ziel over. Het wedstrijdsecretariaat wordt gerund door vrijwilligers, organisatie toernooien draait op vrijwilligers,kantine draait op vrijwilligers. Zonder vrijwilligers kunnen de kinderen niet doen wat ze zo ontzettend leuk vinden, nl JUDO. Judo yushi ademt judo, judo is zowel voor de trainers, kinderen als de vrijwilligers een way of life. Ook de kinderen zelf staan al te springen als ze mogen helpen bij de toernooien, gaan ze als ze oud genoeg zijn ook mee als coaches, dit alles doen ze met en voor elkaar en bindt de passie voor deze sport elkaar. Daarom verdiend de club het om de club van het jaar te worden!
Sport vereniging appingedam - Appingedam - Sportvereniging
Onze vereniging staat midden in de samenleving we bieden gym en dansen aan voor alle leeftijden. Vanaf 18 maand kunnen kinderen al beginnen met het ontwikkelen van de motoriek en de beginselen van gym. Er kan bij ons gesport worden totdat u lichaam zegt dat het niet meer lukt. Onze vereniging staat ook open voor deelnemen aan projecten. Zoals het project eenzaamheid. Maar ook werken wij samen in een project voor het stimuleren van bewegen en bewust omgaan met voeding voor de verstandelijk beperkten. Op dit moment starten wij met de voetbalvereniging een project op om kinderen in de leeftijd van 5-8 jaar te laten meedoen aan allerlei sporten . In de hoop dat kinderen dan minder gaan hoppen van sporten. Ze bewust kiezen van een sport
Groninger Studentenorkest Mira - Groningen - Cultuurvereniging
Groninger Studentenorkest Mira wordt volgend jaar 50 jaar. Dit betekent dat wij al 50 jaar elk jaar minstens 4 concerten geven op mooie locaties ín Groningen, buiten Groningen en in het buitenland. Tijdens deze concerten geven wij jonge talenten de kans om bij ons te komen soleren en boeken wij vaak volle zalen met een gemengd publiek. Door kinderprojecten te organiseren samen met basisscholen uit de regio of met Stichting VluchtelingenWerk Noord-Nederland zorgen wij ervoor dat ook kinderen zien hoe leuk klassieke muziek kan zijn. Daarnaast gaan wij samenwerkingen aan met goede doelen als Rotaract Groningen en Unicef Studententeam Groningen. Dit alles wordt georganiseerd door ons studentenbestuur, in samenwerking met onze leden. Vind u net als wij dat Mira een bijzondere vereniging is? Stem dan op ons! (Foto door Henk Bosma)
Hsc de Sittard Condors - Sittard-Geleen - Sportvereniging
Wij hebben een club met geweldige familiecultuur. We zijn sociaal betrokken en iedereen is welkom bij ons. Tevens hebben wij veel vrijwilligers die zich voor van alles inzetten, denk hierbij aan clinics op scholen en het ondersteunen van evenementen. We zijn bezig met de implementatie van een rookvrije generatie en hebben meerdere initiatieven lopen met nabij gelegen honk- en Softbal verenigingen om de sport te stimuleren
Limburg Festival - Leudal - Cultuurvereniging
Het Limburg Festival is een hedendaags, toonaangevend zomerfestival in het hart van de Provincie Limburg, dat bijzonder theater op bijzondere (landschappelijke)plekken brengt. Het is één groot openlucht podium met een gevarieerd pallet van o.a. theater, dans, muziek, mime, poppenspel, performance en straattheater. We willen een publiek aanspreken dat niet of nauwelijks naar de reguliere podia gaat en relatief onbekend is met het reguliere theatercircuit. Het is een ‘verhalen vertellend’ zomerfestival dat verbindingen legt. Tussen en met het Limburgse cultuurlandschap en de monumentale historie, cultuur en natuur, publiek en bewoners, de euregionale partners, de partners in de cultuursector, toerisme en recreatie, AZC’s en zorgboerderijen en tussen de gemeenschappen in het gebied waar het festival opereert. Dit o.a. door midden van een theaterfietstocht, theaterwandeltocht van beginnende theatermakers, een opera-wandeling, een theaterboottocht op de Maas en losse voorstellingen op bijzondere locaties. Met een 8-koppig bestuur en zo’n 200 vrijwilligers zetten we samen (onbetaald en in onze vrij tijd) een vijfdaags festival neer met 150 voorstelling op 50 bijzondere locaties in heel Midden-Limburg.
Historische Kring Haaksbergen - Haaksbergen - Sportvereniging
zij in een zeer grote behoefte voorziet in de plaatselijke bevolking. In verband met de lokale historie. In ons archief (Historisch Centrum) is geen gelegenheid voor eten en drinken
Bussumse Football Vereniging BFC - Gooise Meren - Sportvereniging
Onze vereniging wordt 'Vereniging van het jaar', omdat wij een vereniging zijn waar veel gebeurt. De bso SKBNM maakt iedere doordeweekse dag gebruik van onze accommodatie, wij hebben een samenwerking met Ajax, zijn een gecertificeerde jeugdopleiding, wij hebben 2 jonge horecamanagers in dienst die daarnaast ook trainer en speler zijn en een HBO-opleiding volgen (onze ambassadeurs), wij bieden bijeenkomsten aan voor onze vrijwilligers (KATA coaching), ons nieuwe BFC3 team is ontstaan doordat wij statushouders een plek hebben kunnen geven in de reguliere competitie i.p.v. dat zij iedere week bij elkaar komen op een trapveldje in de buurt, wij hebben een samenwerking met het nieuwe team van buurtsportcoaches, zijn host voor het schoolvoetbaltoernooi, hebben de BFC Talent Cup Toernooien met deelname van topclubs en bvo's, ons vrijwilligersbeleid kent een eigen logo en naam 'scoren met je talent', wij zijn bezig met rookvrij en de gezonde sportkantine, organiseren Vriendinnendagen en bieden het Gooise Meisjes Toernooi aan. Verder hoopt BFC1 te promoveren dit jaar en hebben wij een samenwerking met Gooi On Stage om VMBO leerlingen kennis te laten maken met werken in de sport. Onze scheidsrechters gaan toewerken naar de ARAG certificering en wij zijn ons aan het voorbereiden op het lustrum BFC 100 jaar!
vv Heiligerlee - Oldambt - Sportvereniging
Onze vereniging wordt 'Vereniging van het jaar' omdat wij als relatief kleine voetbalvereniging in een krimpgebied zitten waar meerdere verenigingen actief zijn en waar wij proberen door de nadruk te leggen op presteren in een goede sfeer, onze leden aan ons te binden. Wij doen er alles aan om dmv allerlei acties alle leden betrokken en enthousiast te maken en te houden. Denk hierbij aan goede trainers, goede begeleiding, goede materialen en ook uitjes voor de teams. Een aantal van onze jeugdteams speelt op een behoorlijk niveau met als uitschieter de huidige JO13-1 die zelfs op hoofdklasse-niveau acteert. Daarnaast hebben we ook nog een aantal meidenteams die enthousiast bezig zijn en zeker voor een nog betere sfeer binnen de vereniging zorgen. Kortom, een mooie vereniging waar we proberen door samen te spelen en te trainen tot goede prestaties te komen maar waarbij de gezelligheid minstens zo belangrijk is.
Zwem- en Polovereniging Door Water Fit Sliedrecht - Sliedrecht - Sportvereniging
Afgelopen jaar ging het niet zo goed met de vereniging. Het ledenaantal liep terug, de verstandhouding met gemeente en exploitant van het zwembad was tot onder het vriespunt gedaald, de begroting was enorm negatief en de vereniging leek aan het inslapen te zijn. Een (bijna) volledig nieuw en jong ( 6 van de 8 personen zijn onder de 24 jaar oud) bestuur stond op en ging hard aan de slag om de club te redden. Er werd een sponsorplan opgesteld en in werking gesteld, er werd een toekomstvisie geschreven en er werd hard gewerkt om de verstandhouding met gemeente en andere partijen te herstellen. Inmiddels begint de club weer op te krabbelen. Het ledenaantal loopt weer op (mede door een groep openwaterzwemmers die aangesloten is), er is een leuke groep sponsoren gevonden en er worden weer vele leuke activiteiten georganiseerd (waaronder de schoolzwemwedstrijden waar 282 basisschoolkinderen aan deelnemen, de zwem4daagse waar rond de 300 mensen deelnemen, waterpolotoernooi in de haven, vriendjes/vriendinnetjesavond, tentenkamp en een nieuwjaarsduik deluxe). Daarnaast wordt momenteel een begin gemaakt aan de organisatie van een evenement voor Pink Ribbon. Wat onze club dan ook zo speciaal maakt zijn de mensen die dagelijks hun hart en ziel in de club stoppen, volledig vrijwillig en voor de medemens, niet alleen voor leden maar ook voor de inwoners van Sliedrecht en omstreken.
Theater en Filmhuis H - Stede Broec - Cultuurvereniging
Ons theater wordt vereniging van het jaar dankzij de inzet van onze vrijwilligers. Zij zorgen voor een hoog niveau in gastvrijheid naar ons publiek en onze artiesten en maken al hun voorstellingen mogelijk. Het is daarmee niet verwonderlijk dat vele artiesten, waaronder de grote namen in de kleinkunst, graag bij ons komen optreden en dat ons kleine maar fijne theater zeer goed bezocht wordt. Omdat we het vertrouwen genieten in de omgeving bezoekt ons publiek ook voorstellingen van (nog) onbekende makers. Hierdoor kunnen we heel divers programmeren en bereiken we een breed publiek. Met het nieuwe theatercafé slagen wij er nog beter in om het publiek in alle gastvrijheid te ontvangen én kunnen we met een extra podium meer jonge talenten uit de regio een podium bieden.
Roeivereniging Ossa - Heerhugowaard - Sportvereniging
Onze vereniging wordt vereniging van het jaar omdat Ossa een kleine, gezellige roeivereniging is met een prachtige nieuwe vloot en botenloods. Gesitueerd in een schitterende omgeving met geweldig roeiwater en daardoor vele mogelijkheden. Ervaar het gevoel van snelheid als de boot door het water snijdt. Voortgedreven door het ritmisch in- en uitpikken van de riemen. Genietend van de natuur langs de kant en de vogels op het water, terwijl je ontspannen, geruisloos en gezellig in een roeiboot over het water glijdt. Roeien is voor jong (vanaf 11 jaar) tot oud en zo veelzijdig omdat je al je spieren gebruikt. Je kunt overdag, tijdens de schooltijden van de kinderen sporten, in de avond of het weekend. Ossa biedt verschillende mogelijkheden binnen de vereniging, voor elk sporttype. Naast de diverse cluburen zijn er toertochten voor de recreant, aanvullende trainingen voor de conditieroeier en wedstrijden voor de roeier met ambities. Ook voor jeugdleden zijn er verschillende mogelijkheden van recreatief tot competitief! Naast het roeien worden ook andere activiteiten / evenementen georganiseerd om het clubgevoel nog verder uit te bouwen. Tevens hebben we een indoorruimte waar de ergometertrainingen, krachttrainingen of bootcamp lessen plaatsvinden. Roeien is een veelzijdige sport. Je bent van harte welkom!
KVZ - Zutphen - Sportvereniging
KVZ is een bruisende korfbalvereniging met een groot clubgevoel. Er zijn veel vrijwilligers actief. Zijn maken het korfballen mogelijk en houden de club draaiend. Heel blij zijn we met de groep van 30 Vutters, die elke woensdag onderhoudsklussen doen op de mooie accommodatie van KVZ. Bijzonder zijn de jeugdleden die al een jong jeugdploegje begeleiden of scheidsrechter zijn. De jaarlijks terugkerende evenementen zijn altijd weer een groot succes, waar het plezier vanaf spat. Of het nou gaat om de Avond4daagse (met de club mee lopen in plaats van met school), het Jeugdkamp in de 1e week van de zomervakantie (Ja, een hele week!), het Oranjetoernooi voor en door de junioren van KVZ (en 10 andere korfbalclubs uit het hele land) of om de familiedag met het Schutterstoernooi ter afsluiting van het seizoen. Zonder de G-toppers is KVZ niet compleet. Ook het G-team speelt competitie en werd onlangs weer kampioen. Vorig jaar hebben we de 1e stap gezet naar een Rookvrije accommodatie. In de kantine gaan op de thuisspeeldagen de broodjes gezond en het verse fruit (beschikbaar gesteld door 1 van de vele sponsoren) als 'warme broodjes' over de toonbank. Het dak van ons clubhuis ligt sinds enkele jaren vol met zonnepanelen, waarmee we onze eigen electriciteit voor een groot deel opwekken. Niet alleen KVZ zelf maakt gebruik van onze prachtige accommodatie. De kantine wordt overdag gebruikt door de BSO en de velden voor gymles van het Voortgezet Onderwijs. Ook de basisscholen zijn bij ons van harte welkom, o.a. voor de Koningsspelen en het jaarlijks schoolkorfbaltoernooi. Op ons terrein is 2 jaar geleden, samen met volleybalclub WSV, het BeachCenter aangelegd. In de zomermaanden wordt dit intensief gebruikt voor beachvolleybal en beachkorfbal. Ook kunnen scholen en bedrijven er terecht voor beachtoernooien of bedrijfsuitjes.
het Genootschap de Nalatenschap van Hendrik VIII - Maastricht - Cultuurvereniging
De naam Hendrik VIII is uniek in Nederland en ik denk ook in Europa. Elke maand een bijzondere spreker met een interessant onderwerp. Daarna een vaak stevige discussie. Een goed diner met leuke mensen.
Stichting Muzikaal Bootwateren - Ameland - Cultuurvereniging
Muzikaal Bootwateren is een festival georganiseerd op de 3e zaterdag in juni in het centrum van Hollum op Ameland met optredens van dweilorkesten en shantykoren. Tevens is er een demonstratie van de paardenreddingboot en zijn er diverse vormen van straattheater aanwezig. Ook voor de kinderen zijn diverse activiteiten. De dag wordt door vrijwilligers georganiseerd en het evenement kan bestaan door giften van sponsoren.
S.V. Generaal van Merlen - Haarlem - Sportvereniging
Onze vereniging wordt vereniging van het jaar omdat hoog in haar vaandel staat: Veiligheid, Sportiviteit, Teamspirit, respect, inzet en toewijding. Daarnaast beantwoord de vereniging de bovenstaande aspecten door u zelf aangegeven.
Christelijke harmonie De Bazuin - Brunssum - Cultuurvereniging
Onze vereniging bestaat in 2019 alweer 90 jaar. Wij zijn een gezonde harmonie en slagwerkgroep. Wij zetten ons maatschappelijk in door aan diverse evenementen mee te werken in onze woonplaats zoals: Koningsdag, veteranendag, de parade enzovoort. Wij geven meerdere malen per jaar concerten met gast verenigingen in onze omgeving. 1x per 2 jaar houden wij een heel groot oliebollen concert met een thema wat dat jaar belangrijk is geweest in onze regio. De leden zijn van jong tot oud en groeit nog steeds!!
G.V. Slank en Kwiek - Voorschoten - Sportvereniging
Wij hebben een leuke activiteitcommissie van 6 jongeren tussen de 18 en 30 jaar, die jaarlijks leuke dingen voor de vereniging organiseren
Badmintonclub Princenhage (BCP) - Breda - Sportvereniging
Hoe bijzonder is het als 20% van je volwassen leden als vrijwilliger betrokken is bij je vereniging? Dat vinden wij heel speciaal. Het is dan ook kenmerkend voor de sfeer bij BCP: betrokken, verbonden en gepassioneerd. Iedere week haast jong en oud zich naar de zaal om zoveel mogelijk shuttles te slaan. Maar onze leden kijken met net zoveel plezier uit naar de praatjes tussen de partijen en de gezellige borrel in het sportcafé achteraf. Ook dat is typisch BCP. We delen weliswaar de passie voor het spel en de techniek, maar ook buiten de sportzaal om zoeken we elkaar graag op: een Zomer BBQ, een bezoek aan een professioneel toernooi, en dit jaar voor het eerst tijdens een heus Winterevent. Daarmee is BCP meer dan een vereniging waar fanatiek badminton beoefend wordt. Het is een verzamelplaats om contacten op te doen, elkaar te ontmoeten en vriendschappen te sluiten. Bij BCP wordt iedereen gezien. Zo is er een commissie Ledensupport, een vertrouwenspersoon en sinds vorig jaar is er een aandachtsfunctionaris voor 67-plussers aangesteld. Ook voor de jeugdleden van onze vereniging wordt er regelmatig iets in touw gezet. Van een Glow In The Dark toernooi tot een Ouder&Kind toernooi. Professionaliteit staat bij BCP hoog in het vaandel. Dat is te zien aan de geestdrift waarmee bestuursleden en (jeugd)trainers zich voortdurend bijscholen en ontwikkelen. Want we doen niet graag half werk bij BCP. Plezier en kwaliteit gaan bij ons hand in hand. BCP is een gezonde en dynamische vereniging dankzij een betrokken, toegewijd en integer bestuur. En dit bestuur krijgt wat voor elkaar! Onlangs heeft zij de werkgroep Sportaccommodatie opgericht en daarmee op gemeenteraadsniveau de bal aan het rollen gebracht voor een nieuw sportcentrum in Princenhage. Niet alleen om ons groeiend aantal leden hiermee nog beter te kunnen faciliteren, maar ook om sport en beweging een nog mooiere plaats te geven in de wijk. Kortom, het bruist bij BCP in Breda. Dat mag gezien en beloond worden!
Groningen Giants - Groningen - Sportvereniging
Omdat wij deze sport die nog niet door veel jongeren beoefend wordt breder onder de aandacht willen brengen middels clinics, evenementen, via basisscholen en sportopleidingen, in de media en door middel van promotie op allerlei gebied. Wij promoten American Football omdat het een pure en eerlijke sport is waarin sportiviteit en respect centraal staan.
AV Castricum - Castricum - Sportvereniging
Onze vereniging wordt vereniging van het jaar omdat wij een sociale en open vereniging met een zeer sportief hart voor alle leeftijden.
Badmintonclub Voorburg - Leidschendam-Voorburg - Sportvereniging
Badmintonclub Voorburg biedt zijn leden al jarenlang een prettige en aantrekkelijke combinatie van sport en gezelligheid. Er wordt geïnvesteerd in sportieve groei op elk niveau en elke leeftijd, én in gezellige en bijzondere evenementen in het kader van clubgevoel en tevens maatschappelijk verantwoord verenigen. De vrijwilligers van de club hebben de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in het opzetten van een clubbeleid waarin al deze aspecten aan bod komen. In 2018 bestaat de club 50 jaar en wordt het clubgevoel extra versterkt tijdens zowel een junioren- als seniorenkamp, badmintontoernooien in combinatie met andere verenigingen en extra activiteiten als een pubquiz en een fietstocht.
Hardloopvereniging ZOEV - Amsterdam - Sportvereniging
Onze vereniging wordt sportvereniging van het jaar omdat het een gezellige Amsterdamse vereniging is, helemaal gerund door vrijwilligers, met geweldige trainers en betrokken leden. Het clubgevoel is groot en bij ons voelt zowel de snelle marathonloper als recreant, oud en jong, zich thuis.
Budo Ryu Rotterdam - Rotterdam - Sportvereniging
Budo Ryu Rotterdam bestaat sinds 1970 in de deelgemeente Alexander, is opgericht door Leo Ratten, en sinds 1978 geleid door vader en zoon Dick en Dick van der Meer. Vader Dick die in 2013 op 81 jarige leeftijd is overleden, was altijd een drijvende kracht die de judosport tot zijn overlijden heeft beoefend. Zoon Dick verzorgt sinds 2004 alle lessen binnen de vereniging, in het Aikibudo en het Judo waarbij hij geholpen wordt door zus Sandra Moeliker-van der Meer, als ook het Jiu-Jitsu waarbij hij geholpen wordt zwager Robin Moeliker, en de administratieve taken welke na het overlijden door kleindochter Sakina Moeliker heeft overgenomen. Het unieke van onze vereniging is het THUISgevoel bij onze sportvereniging, en wij ons CREDO “BUDO teaches people RESPECT” altijd uitgedragen en dat wordt door de ouders van onze leerlingen bijzonder gewaardeerd. Momenteel hebben wij sinds 3 jaar een JudoExtra groep voor kinderen uit het speciaal onderwijs, en sinds 2 jaar geven wij Judoclinics bij een grote speciaal onderwijs school in Brielle. Ook draaien wij al ruim 6 jaar een schoolsportvereniging in de wijk Crooswijk. Wij organiseren al sinds 1999 als opening van het trainingsseizoen in de laatste week van augustus een strandtraining op het strand van Ouddorp, met gemiddeld tussen de 80 en 100 deelnemers. Wij zouden het leuk vinden om de nominatie te mogen ontvangen, als erkenning naar het vele harde werk welke onze vader, schoonvader en opa toe, die zich toch sinds 1978 al die jaren bezig heeft gehouden met het verzorgen van de lessen en enkele duizenden kinderen de eerste stapjes op de judomat heeft mogen begeleiden. Leuk is dat wij nu nog steeds ouders met hun kinderen, of opa's en oma's die hun kleinkinderen brengen, die zelf als kind het judo bij ons beoefend hebben. Wat nog wel speciaal is, is dat er bij onze vereniging ruim 30 leden sporten die al 10 jaar of langer aan onze vereniging verbonden zijn, en hiervan zijn er 7 die al 20 jaar of langer bij ons zijn.
Stichting Judosport Oost - Enschede - Sportvereniging
Stichting Judosport Oost (SJO) wil door de sport JUDO kernwaarden zoals respect, discipline, sociale omgang en doorzettingsvermogen bevorderen. Kernwaarden die iedereen in deze maatschappij nodig heeft. Door deze kernwaarden al jong aan te leren denken wij een bijdrage te leveren aan de opvoeding van kinderen. Ons uiteindelijke doel zijn jong volwassenen die stevig in hun schoenen staan, respectvol zijn, en een goed gevoel voor eigenwaarde hebben! SJO telt op dit moment circa 300 leden en het aantal (jeugd)leden groeit nog steeds. Wij zijn ook actief op het gebied van schooljudo in Enschede. SJO wil graag op zo hoog mogelijk niveau judoën. Maar het is nog belangrijker dat iedereen (recreatieve of wedstrijdjudoka) die wil judoën, ongeacht het niveau, dat bij ons kan doen. SJO draait op de geweldige inzet en passie voor de judosport van de gediplomeerde trainers en de vele vrijwilligers. Stem nu en help Judosport Oost om 'Vereniging van het jaar' te worden! Alvast bedankt!
VCE Westerveld - Westerveld - Cultuurvereniging
VCE Westerveld is een enthousiaste muziekvereniging en bestaat uit een modern fanfareorkest, jeugdorkest, Blaoskapel, saxofoon- en drumensemble. Wij hebben zo’n 60 leden die met veel plezier samen muziek maken. Er heerst een goede sfeer en muzikaal gezien zetten we een mooi stuk muziek neer. Dit komt mede door onze enthousiaste dirigent die na ruim 11 jaar nog steeds met veel plezier komt. Wij spelen muziek voor een divers publiek. Het orkest speelt verschillende genres muziek op diverse locaties, zoals in theater, met smartlappenband in een feesttent en tijdens dodenherdenking. Daarnaast werkten ze mee aan een flashmob en muzikaal theaterspektakel. De Blaoskapel is o.a. te vinden op feesten, markten, in bejaardentehuizen en optochten. Het saxofoonensemble verzorgt voornamelijk (kerk)diensten. We staan open voor allerlei uitdagingen en samenwerkingen! Uiteraard zijn wij erg trots op onze jeugd die met veel plezier elke week repeteert. Eens in de drie weken spelen ze samen met de jeugd van twee andere korpsen. Door de samenwerking kunnen ze meer samenspelen met leeftijdsgenootjes. Muziek maken is leuk, samen muziek maken nog veel leuker! Daarnaast werven we actief jeugd op scholen en tijdens optredens. We proberen veel muziek te spelen die ook de jeugd aanspreekt. Naast dat we met elkaar muziek maken, zetten we ons ook op andere vlakken in. Zo zijn we vaste verkeersregelaars bij evenementen in onze gemeente en zetten wij ons in voor het goede doel. Samen met drie andere verenigingen organiseren wij een benefietconcert ten goede van KWF. We doen dit ter nagedachtenis aan de leden die wij hebben verloren aan deze ziekte. In korte tijd hebben wij afscheid moeten nemen van meerdere leden die aan kanker zijn overleden. Dit heeft impact op een groep mensen die wekelijks met elkaar repeteert en lief en leed deelt. Speciaal voor hen doen wij waar we goed in zijn: muziek maken! Deze avond spelen wij hun lievelingsnummers en proberen geld op te halen voor het goede doel.
Go-ahead Kampen - Kampen - Sportvereniging
Is gewoon de TROTS van Kampen
Aerobics met Linda - Zwolle - Sportvereniging
Aerobics met Linda is een vereniging die voor iedereen toegankelijk is van jong tot oud. Een of 2 keer per jaar gezamenlijk eten. Mijn les is uniek omdat we al meer dan 7 jaar een gezellige les hebben met daarna tijd voor een praatje en koffie!!
Tennisclub Krimpen (TCK) - Krimpen aan den IJssel - Sportvereniging
In 2015 was onze mooie club bijna ter ziele, zowel sociaal als financieel. We hebben met een nieuw bestuur in de 2 jaar daarna veel weten te bereiken: veel en betrokken vrijwilligers, goed lopende commissies, een prachtig verbouwd clubhuis, LED baanverlichting, enthousiaste vrijwilligers, een landskampioenschap eredivise, betrokken sponsoren. Eind dit jaar worden de banen, hekken en paden geronoveerd en hopen we padel tennis te hebben. We maken ons als club hard voor KIKA en Fair Chance Krimpen, hebben duurzaamheid hoog in het vaandel (inzamelen oude tennisballen voor goede doel, afvalscheiding) en tijdens de verbouwing is alles duurzaam en energiezuinig verbouwd. Tegen de landelijke trend in, is het aantal leden met bijna 80% in 2,5 jaar gegroeid door enthousiamse, samenwerking met lokale partijen en een grote hoeveelheid clubliefde. Onze tarieven zijn laagdrempelig en de sfeer is open. Ook het eetaanbod is grotendeels gezond en gevarieerd. Een relatief kleine club (dit jaar 65 jaar oud/jong) die dit heeft gerealiseerd tegen alle trends en in goed overleg met de gemeente en omwonenden, verdient het om in het zonnetje gezet te worden!
BC Batho - Tholen - Sportvereniging
Bij onze vereniging staat gezelligheid en sportiviteit bovenaan . We hebben vorig jaar ons 40 jarig bestaan gevierd en voor iedere doelgroep hadden we een activiteit. We zijn begonnen met een reünie voor oud leden, daarna een jeugddag, en een senorenaktiviteit. We hebben ook 2 rolstoelers waarvan er 1 al 20 jaar op onze lijst staat. Deze doen met alle activiteiten mee, wat zelfs door onze jeugd normaal gevonden wordt.
Sovicos - Den Haag - Sportvereniging
Sovicos de enige club in de regio is die binnen de eigen vereniging zowel zaal- als beachvolleybal kan aabieden. Het hele jaar door! Daarmee liggen er veel uitbreidingsmogelijkheden en bieden we iedereen de mogelijkheid om gezellig mee te trainen, tijdelijk of vrijblijvend! Iedereen is hier welkom en dat zie je op ieder niveau terug. Als multiculturele vereniging staat gezelligheid voorop. En met dank aan al onze vrijwilligers is ieder seizoen weer een feestje. Vraag maar aan onze oudste leden die al heel wat jaartjes meedraaien! Het Sovicos-hart klopt in de gehele vereniging aan daar zijn we met z'n allen trots op. Trots op Sovicos!
Stg. Zangers van Sint Frans - Venray - Cultuurvereniging
Onze vereniging wordt vereniging van het jaar omdat wij zo ongeveer het enige jongeren koor in Nederland nog zijn die klassieke muziek studeert en uitvoert en omdat ons koor in 2019 haar 60-jarig bestaan gaat vieren. In Nederland zijn er bijna geen koren meer die dit nog doen, werkelijk uniek te noemen
Muziekvereniging IJmuider Harmonie - Velsen - Cultuurvereniging
Al meer dan 70 jaar muziek uit Velsen! De Muziekvereniging "IJmuider Harmonie" is opgericht op 11 september 1945 en kwam voort uit de fusie van "Harmonievereeniging Kunst na Arbeid" en "Arbeiders Muziekvereeniging Voorwaarts". In 2015 bestond deze grote vereniging uit IJmuiden 70 jaar. De vereniging bestaat op dit moment uit de volgende onderdelen. een IJhmusementsorkest, grote showband, een bigband en een dweilband. Vele opleidingsklassen en een goed lopen MUsic4 U programma dat gratis wordt gegeven met scholen uit geheel Velsen. Alle orkesten dragen bij in de gemeente aan cultuur en verbinding in Velsen
Biljartvereniging Jacobswoude - Kaag en Braassem - Sportvereniging
Onze vereniging word door en met vrijwilligers gerund. Door het hele land worden tijdens NK evenementen de organisatie en locatie als prachtig beoordeeld. Onze vereniging moderniseert snel om met de tijd mee te gaan, maar geeft ook de geschiedenis voldoende plek. Mensen worden gewaardeerd voor wat zij voor de vereniging doen. Al met al laten de leden iedereen in de waarde en staat vooral plezier en gezonde sportiviteit voorop. Het is voor ieder een moment van een uitje.