Eindstand provincie

Bekijk hieronder de provinciewinnaars in de categorieën sport en cultuur. De vakjury zal de provinciewinnaars van beide categorieën bezoeken. Per categorie kiezen zij drie provinciewinnaars die doorgaan naar de landelijke finale in september. Tijdens de Nationale Sportweek zal de vakjury bekend maken wie de landelijke winnaars zijn. Zij winnen Masterclasses van professionals die de vereniging sterker maken. Bovendien maakt een productiemaatschappij een professionele promotiefilm om de vereniging extra in de schijnwerpers te zetten.

De provinciewinnaars in de categorie Sport

Turn- en Gymsport Dokkum - Dongeradeel

Turn- en Gymsport Dokkum zet jong en oud in beweging Goede voornemens wie heeft ze niet, zo ook Turn- en Gymsport uit Dokkum (TGD). Deze vereniging wil iedereen jong- en oud de mogelijkheid bieden om onder deskundige leiding te bewegen. We nemen u graag even mee op reis door de wereld van TGD te beginnen bij onze jongste leden en eindigend bij onze oudste doelgroep. Kijk voor meer informatie www.turnengymsportdokkum.nl

Bekijk website

RC The Big Bulls - Almelo

RC the Big Bulls club verdient de prijs omdat we met inspanning van de vele vrijwilligers en op een hele creatieve manier de schouders zetten onder de bouw van het nieuwe energie zuinige- en onderhoudsvrij clubhuis. Door sterke groei van de rugby sport zagen we de noodzaak om de accommodatie uit te breiden. Doel was snel helder: een energie zuinig accommodatie, onderhoudsvrij en multifunctioneel. Ook was de keuze voor duurzaamheid geen discussie; Cradle to Cradle werd de route. De basis werd een koelhal uit Brabant die in twee weekenden werd afgebroken. De opbouw is eind 2014 met vele enthousiaste vrijwilligers gestart. Op dit moment is 95% gereed en is het ingezette materiaal voor 80% hergebruikt! De totale bouwkosten zullen uitkomen op minder dan 50% van de traditionele bouw. Daarnaast is de accommodatie super geïsoleerd, wat weer een besparing op lange termijn op gaat leveren. Het nieuwe clubhuis zal er niet alleen zijn voor de leden maar ook voor maatschappelijke partners. RC the Big Bulls is namelijk méér dan een rugbyclub. Daarom zijn we in 2016 gestart met het project Actief Betrokken Club. Samen met een combinatiefunctionaris van Sportbedrijf Almelo ontdekt de rugbyclub de mogelijkheden en potentie van ‘’Maatschappelijk Verantwoord verenigen’’. Zo hebben we ons aanbod uitgebreid met Bullscamp, bootcamp op de club. Daarnaast werken we samen met twee zorgpartijen en hun cliënten aan een schoon en veilig sportpark. Ook zien we kansen om de rugbysport als middel in te zetten voor kansarme jongeren. Met de kernwaarden van rugby namelijk respect, discipline en eigen kracht hopen we jongeren weer een stuk perspectief te bieden richting opleiding en werk. En dat is typisch RC the Big Bulls. Bevlogen en enthousiast, gastvrij en ‘’out of the box’’! Open de deuren van je vereniging en kijk wat er op je af komt!

wandelsportvereniging OLAT - Sint-Oedenrode

Wandelsportvereniging OLAT wordt vereniging van het jaar omdat het een unieke sportvereniging is die sportief en actief bezig zijn, combineert met brabantse gezelligheid en genieten van de prachtige natuur die Brabant biedt. OLAT heeft voor elke wandelaar wat te bieden: recreant, actief of prestatiegericht. Meerdere dagen per week kun je wandelen met OLAT, zowel korte wandelingen als lange tochten. Onze website www.olat.nl toont de wandelaar een veelheid aan mogelijkheden.

Crackerjacks - Amersfoort

Aangenaam, wij zijn basketbalvereniging Crackerjacks. Misschien wel de leukste sportvereniging van Amersfoort. Opgericht in 1975, klein gestart en doorgegroeid naar een sterke, dynamische vereniging met 400 actieve leden. De minder valide basketballers zijn in 2015 aangesloten als Crackerjacks on Wheels. Crackerjacks is één van de grootste basketbalverenigingen in Nederland en in 2017 zijn we gehuldigd als vereniging van het jaar in Amersfoort. Daar zijn we oprecht trots op! Vol ambitie en met ruim 70 vrijwilligers brengen wij verschillende culturen en sociale achtergronden bij elkaar. Op het basketbalveld maar ook daarbuiten. Vanuit een sterke visie zijn we volop maatschappelijk betrokken. Met de Rabobank als partner. Dit krijgt vorm door samenwerkingen met de Gemeente Amersfoort, met SRO en met sociale, sport en cultuur partners. Daarnaast werken we intensief en gedreven samen met primair en voortgezet onderwijs. Daarmee hebben we een groot bereik onder scholieren. We organiseren grote basketbal events en toernooien en op die manier zijn we steeds sterker aanwezig in de stad. Ook verzorgen we lessen voor doelgroepen van het AZC, voor werkzoekenden en voor gehandicapten. In 2018 en daarna gaan we actief de wijken van Amersfoort in met een sterk sportaanbod met 3X3 (buiten) basketbal en we ontwikkelen programma’s samen met andere (sport)verenigingen om laagdrempelig sporten en participatie te stimuleren bij jongeren. Het geeft veel jongeren via basketbal of andere sport de mogelijkheid te werken aan vaardigheden en persoonlijke ontwikkeling. Crackerjacks wil verbinden en iedereen in Amersfoort basketbal laten ontdekken en ervaren. Laten genieten van de spectaculaire sport en kansen bieden voor persoonlijke ontwikkeling. We zetten ons in samenwerking in voor een positief sportklimaat waarin iedereen zich prettig voelt en welkom weet. Crackerjacks heeft hart voor de stad! Crackerjacks staat voor basketbal: voor iedereen, altijd en overal!

Manege Balans / SPGSD - Schouwen-Duiveland

Manege Balans en de Stichting Paardrijden gehandicapten Schouwen Duiveland kan je in 1 adem noemen. Onze ruiters met en zonder handicap sporten onder 1 dak en waar mogelijk ook samen . Als bedrijf zijn wij ook een plek waar ouderen langs komen voor een kopje koffie en een praatje. Jaarlijks organiseren wij een pannenkoeken middag met shows voor onze ouderen uit het dorp. Al eens uitgeroepen tot gezonde kantine. Onze kantine is rookvrij. Ons volgende sociale project is in de meivakantie. Samen met vluchtelingenwerk organiseren wij dan een middag voor de kinderen. Ze kunnen dan ook kennis maken met het paardrijden. Wij werken samen met Gemeente Schouwen-Duiveland, Gors, Zuidwester, Beatrixschool en nog wat kleinere organisaties op het eiland

Het Turninstituut - Hoogezand-Sappemeer

Het Turninstituut te Hoogezand is een relatief kleine stichting die turnen voor alle leeftijden mogelijk maakt. Afgelopen zomer vierde onze club zijn vijftienjarige bestaan. Door de jaren heen is het lesaanbod steeds gevarieerder en uitgebreider geworden, wat ertoe geleid heeft dat onze sporters in de afgelopen jaren meerdere medailles op Nederlandse en regionale kampioenschappen hebben gehaald. Het Turninstituut is inmiddels dan ook een begrip in de provincie op het gebied van turnen dames, turnen heren en acrogym. Het Turninstituut is een club waar sportieve prestaties centraal staan, maar de club is ook een plek waar iedereen zich welkom moet voelen en waar geborgenheid en gezelligheid hoog in het vaandel staan. Inmiddels is Het Turninstituut uitgegroeid tot een turnclub met net iets meer dan 100 leden met een leeftijd tussen de 5 en 45 jaar. Daarnaast komen onze sporters niet alleen uit Hoogezand, maar uit een breed gebied. Onze club kan niet bestaan zonder ons trainersteam. Zij geven de lessen naast hun gewone werk. Wij zijn daar hartstikke trots op. Ook kunnen wij niet zonder alle ouders. Iedereen vervult een taak; van het opbouwen en opruimen van de toestellen tot het jureren van turnwedstrijden, van het organiseren van een clubuitje tot het uitoefenen van een bestuursfunctie. Verder zijn er oudere sporters die vrijwillig helpen met het assisteren bij de lessen van de jongere leden, waardoor zij de aandacht krijgen die ze nodig hebben. Het Turninstituut is voor ons de vereniging van het jaar, omdat we onze club met alle vrijwilligers tot een fijne plek maken voor onze leden. Met z’n allen houden wij ons cluppie draaiende en dit lukt, omdat we allemaal dezelfde passie en liefde voor de turnsport hebben. Daarbij werken we hard om onze grootste wens in vervulling te laten gaan. Wij willen graag een eigen trainingsfaciliteit, om de prestaties op sportief gebied nog meer te laten gelden en aansluiting te blijven vinden met de top van Nederland.

RCZ - Racing Club Zaandam - Zaanstad

Iedereen is het er over eens: RCZ is de gezelligste voetbalclub in Zaanstad met vooral focus op de jeugd: vanaf 4 jaar kan je komen voetballen bij de Dwergen. Iedereen is welkom, iedereen speelt met plezier. Vele activiteiten voor alle leden en een enorm leger betrokken vrijwilligers. Een kantine die altijd open is als er getraind wordt zodat niemand in de kou staat. RCZ, de club waar alles (en iedereen!) kan! We vinden het belangrijk dat prestaties en plezier hand in hand gaan. Het allerbelangrijkste is dat onze jeugdspelers plezier beleven aan het spelen van voetbal bij onze vereniging, tijdens de trainingen, de wedstrijden, maar ook bij de vele activiteiten die georganiseerd worden. Twee belangrijke doelstellingen van de jeugdafdeling zijn: 1. Via een gericht voetbaltechnisch beleid de ontwikkeling van spelers stimuleren, rekening houdend met de individuele kwaliteiten van alle spelers. 2. Activiteiten voor de jeugdspelers organiseren. Naast de sport zijn deze activiteiten ook een reden om met plezier lid van de vereniging te zijn.

ADC - Stein

ADC is een prachtig voorbeeld van een fusie vereniging. Een vereniging die in alle kernen van de gemeente Stein actief is en zo over de gehele breedte van de Steinse gemeenschap in de regio volleybal onder de aandacht brengt. ADC is een vereniging waarin wij voor iedereen een plaats willen bieden om te kunnen volleyballen. Een vereniging ook waarin “samen bouwen” voorop staat, met oog voor gezelligheid en waarin wij voor alle leden een veilige en sportieve omgeving willen bieden. Wij stimuleren en begeleiden onze eigen jeugd, waardoor veel jeugdleden na hun jeugdopleiding doorstromen naar onze senioren teams. Maar ook een belangrijk deel vormen van ons trainingskader. Van groot belang voor onze club zijn onze vrijwilligers. Een grote groep enthousiaste, betrokken en gemotiveerde vrijwilligers. Mede met behulp van deze vrijwilligers organiseren wij jaarlijks een groot aantal activiteiten voor onze leden. Daarnaast richten wij ons ook op het versterken van het volleybal in de regio met onder meer het jaarlijkse Buitentoernooi, maar vooral ook veel activiteiten voor onze jeugd, waarmee wij samen bouwen aan deze prachtige vereniging.

Duikvereniging Narwal Almere - Almere

Duikvereniging Narwal is een duikvereniging voor jong en oud. We zijn een zeer actieve vereniging met een grote inzet van vrijwilligers. De professionele instructeurs nemen alle tijd om de cursist individueel te begeleiden met zijn/haar opleiding, waardoor het voor iedereen mogelijk is zijn of haar brevet te halen. De vereniging zet zich, net als overigens onze collega duikverenigingen , in voor het realiseren van een geschikte duikstek in Almere, wat helaas nog ontbreekt. Daarnaast zijn onze onderwaterfoto's te bewonderen tijdens onze toer langs de diverse publieke ruimtes, zoals de afgelopen jaren in de Nieuwe Bibliotheek van Almere, de Topsporthal, Natuurbelevingscentrum de trekvogel en dit jaar in diverse gezondheidscentra. Uiteraard als doel om mensen te laten zien hoe mooi ons Nederlands onderwaterleven kan zijn. Ook is de duikvereniging actief bij acties, zoals Nederland schoon, waarbij we leerlingen laten zien wat voor troep er allemaal onder water te vinden is en evenementen zoals het schommelfestijn in Zeewolde, waar we jaren lang ervoor gezorgd hebben dat kinderen veilig het water in konden. Allemaal activiteiten, die breed gedragen worden door de enthousiaste leden en die dan ook altijd klaar staan. Duiken is bij uitstek een sport waar je als groep veel plezier in kunt beleven. Samen er op uit, samen duikstekken ontdekken, samen ervaringen uitwisselen en samen plezier hebben. Dit staat, net als veilig duiken, hoog in het vaandel bij duikvereniging Narwal. Daarom is ons motto: "duiken doe je samen". Kortom, duikvereniging Narwal is een kleine, maar maatschappelijk betrokken vereniging, die het waanzinnig leuk zou vinden als nu eens de duiksport in de schijnwerpers zou worden gezet. Voor meer info zie ook: www.duikvereniging-narwal.nl

Rugby Club DIOK - Leiden

Onze vereniging is sportvereniging van het jaar omdat de vereniging een reflectie is van de dwarsdoorsnede van de inwoners van de gemeente Leiden. Jong en oud, dames en heren, praktisch of theoretisch geschoold, 20 verschillende nationaliteiten... Met zijn allen vormen we een vereniging waar respect, doorzettingsvermogen, kameraadschap en sportiviteit centraal staan. DIOK verbroedert en met mooie initiatieven als een rookvrij sportcomplex per volgend seizoen, een eigen rugby academy met training van top trainers en -spelers en een in de top van Nederland presterend eerste team heeft DIOK een geweldige voorbeeldrol voor de rugby spelende jeugd in Leiden.

Sudosa-Desto - Assen

Onze vereniging wordt ‘Vereniging van het jaar’ omdat ieder lid op basis van zijn eigen ambitie en zijn eigen mogelijkheden op zijn eigen niveau de volleybalsport kan beoefenen. Volleybal op maat waarbij ook mensen met een handicap bij onze vereniging van harte welkom zijn. De aandacht van de vereniging gaat uit naar álle leden! Speciale aandacht gaat uit naar de jeugd. De jeugd heeft de toekomst en is de vereniging van morgen! Door o.a. schoolvolleybaltoernooien te organiseren en met name wijkgebonden volleybaltraining aan te bieden, proberen we jeugdvolleybal te stimuleren. Naast volleybal-activiteiten worden er periodiek sociale activiteiten voor de jeugd georganiseerd die het sportplezier én de clubbinding versterken. Als vereniging vinden we het belangrijk om vooral ook de blik naar buiten te hebben en in contact te blijven met andere partijen om samen te werken en daar waar nodig de krachten te bundelen om elkaar te versterken. Op maatschappelijk vlak hebben we o.a. contacten met het onderwijs (o.a.schoolvolleybal sportkantine als ondernemerscafé voor leerlingen om groepsopdrachten uit te werken), AZC (trainingsgroep vluchtelingen), buurtvereniging Noorderpark waar sporthal Olympus is gehuisvest (o.a. buurtvolleybaltoernooi) en andere sportverenigingen (o.a. op het gebied van veilig sportklimaat, rookvrije generatie, maar ook samenwerking op het gebied van persoonlijke sportontwikkeling). Ook hebben we als vereniging een goede band met de Gemeente Assen. Eind juni dragen we ons steentje bij met onze eigen TT-camping om de TT-week weer succesvol te laten verlopen. Ook helpen we als vereniging bij de jaarlijkse Superbikes bij de bewaking op het circuit. Allemaal activiteiten om Assen als motorstad weer goed op de kaart te zetten. Kortom: SUcces DOor SAmenwerking! Onder het mom “beelden zeggen meer dan 2000 woorden” hierbij nog een kort filmpje dat een goed beeld geeft van Sudosa-Desto: https://youtu.be/Z4N_X89cIxM

AVA`70 - Aalten

AVA`70 is een atletiekvereniging met als doel om alle leden, jong en oud, prestatief en recreatief de mogelijkheid te bieden om met plezier te kunnen sporten. Samenwerking en respect staan hoog in het vaandel. De jeugdafdeling met ruim 240 leden is de parel van de club. Wekelijks zijn tientallen jeugdtrainers actief om de pupillen en junioren te trainen en bezig te houden met talloze activiteiten. De kurk waarop de vereniging drijft is het peloton aan vrijwilligers. Dankzij hen is het mogelijk dat AVA`70 jaarlijks ruim 30 activiteiten organiseert, waaronder meer dan 10 wedstrijden, waar vele honderden lopers uit de regio aan deelnemen. De titel "vereniging van het jaar" zou een prachtig gebaar zijn voor alle vrijwilligers van de club!

Bekijk website

De provinciewinnaars in de categorie Cultuur

Harmonieorkest Vleuten - Utrecht

Harmonieorkest Vleuten (HOV) is met 5 orkesten en >185 actieve leden (de helft jonger dan 18jaar), de grootste muziekvereniging van Utrecht en misschien wel van NL. Tegen de trends in, zijn we de laatste 7 jaar met ruim 70 leden gegroeid. Dit doen we o.a. door: - actief muziekeducatieprojecten op basisscholen te organiseren ter verbetering van binnenschools muziekonderwijs. Dit jaar op 5 scholen in 13 groepen. In dit project werken we met diverse partners; - een zeer actief jeugdbeleid gericht op enthousiasmeren en het plezier van samen muziek maken. Daarbij gaat het ook om versterken van sociale cohesie door het organiseren van jeugdkampen, pretparkconcerten etc. HOV richt zich niet alleen op de ‘eigen jeugd’, maar ook op andere jeugdorkesten middels het vernieuwende HOV-jeugdorkestenfestival. Vernieuwend omdat er o.a. middels een compositieopdracht is gekozen voor stimuleren van cross-overs en het vormgeven daarvan door jeugd zelf; - actief op zoek te gaan naar samenwerkingspartners tbv verrassende producties en wijkgerichte cultuurparticipatie. HOV werkt met div. lokale podia, circusartiesten, sprookjesvertellers, jonge zangeressen, cultuurhuizen, het COA etc. HOV is dankzij een gedegen bestuur en vele vrijwilligers een bruisende vereniging waar iedereen welkom is en iedereen zich welkom voelt! Om dit te benadrukken werken we met ZIMIHC en JeugdCultuurfonds aan een project om ook de fin. minderbedeelde jeugd een instrument te leren bespelen. In aansluiting op ontwikkelingen gericht op een meer inclusieve samenleving en de Age Friendly Cultural City, zullen we in de loop van 2018 starten met een ‘seniorenorkest’ en een orkest voor mensen met een verstandelijke beperking. Tenslotte is een traject gestart tbv de realisatie van een eigen gebouw. Vanwege groei van de vereniging, in omvang als qua activiteiten is dit wenselijk. Afstemming over de ontwerpen loopt. Met dit gebouw is HOV nog beter in staat invulling te geven aan ‘de open club’

Balletschool Zeewolde - Zeewolde

Balletschool Zeewolde bestaat dit jaar 30 jaar en staat al 30 jaar garant voor heel veel dansplezier voor leden van 3 tot 80 jaar. Daarnaast ze de school zich in voor talentontwikkeling binnen alle disciplines en zijn er vele leden professioneel bezig! De school werk nauw samen met de cultuurmakelaar en o.a. Fleck uit Lelystad en worden er vele workshops op scholen aangeboden. Gezien de prominente plek die Balletschool Zeewolde inneemt in de Zeewolder samenleving en al 30 jaar zonder subsidie vele leden veel dansplezier laat beleven verdient de school dit extra compliment!

Muziekvereniging Soli - Velsen

Laatste jaren cross overs met danskunst, schilderkunst (waaronder een concert in de beurs van Berlage en afgelopen jaar met de dichtkunst in de Stadsschouwburg Velsen. Daarnaast actief met een project in het kader van meer muziek in de klas en bovendien exploitant van een eigen muziekcentrum. En als speciaal onderdeel een “ Stil orkest”?! (Zie foto)

Zoldertejater - Oosterhout

De Oosterhoutse toneelgroep Zoldertejater, jonger dan ooit, viert zijn zeventigste verjaardag in 2018. Dit heeft de club op 7 en 8 april al gevierd in de grote zaal van theater De Bussel. We speelden hier de familievoorstelling Lang & Gelukkig , waarin zoveel mogelijk leden van Zoldertejater hebben meegespeeld. De feestavond begon al buiten het theater. De recensie was lovend over zowel niveau van het spel als de zang. Maar zeker ook decor en kleding. Er is een enorme betrokkenheid onder de 48 leden bij de club. Dit geldt voor de jeugd als de volwassen spelers, maar ook voor vormgevers als grimeuses, rekwisiteur, regie en geluidsmensen. Zoldertejater laat zich het best omschrijven als één grote familie waarbij het jongste lid 13 is en het oudste 72. We hopen met deze nominatie en de voortvloeisels daarvan nog hele mooie voorstellingen te kunnen maken met onze jeugd. Want zeg nou zelf, de jeugd heeft toch de toekomst? Zoldertejater al 70 jaar Lang en gelukkig.

VCE Westerveld - Westerveld

VCE Westerveld is een enthousiaste muziekvereniging en bestaat uit een modern fanfareorkest, jeugdorkest, Blaoskapel, saxofoon- en drumensemble. Wij hebben zo’n 60 leden die met veel plezier samen muziek maken. Er heerst een goede sfeer en muzikaal gezien zetten we een mooi stuk muziek neer. Dit komt mede door onze enthousiaste dirigent die na ruim 11 jaar nog steeds met veel plezier komt. Wij spelen muziek voor een divers publiek. Het orkest speelt verschillende genres muziek op diverse locaties, zoals in theater, met smartlappenband in een feesttent en tijdens dodenherdenking. Daarnaast werkten ze mee aan een flashmob en muzikaal theaterspektakel. De Blaoskapel is o.a. te vinden op feesten, markten, in bejaardentehuizen en optochten. Het saxofoonensemble verzorgt voornamelijk (kerk)diensten. We staan open voor allerlei uitdagingen en samenwerkingen! Uiteraard zijn wij erg trots op onze jeugd die met veel plezier elke week repeteert. Eens in de drie weken spelen ze samen met de jeugd van twee andere korpsen. Door de samenwerking kunnen ze meer samenspelen met leeftijdsgenootjes. Muziek maken is leuk, samen muziek maken nog veel leuker! Daarnaast werven we actief jeugd op scholen en tijdens optredens. We proberen veel muziek te spelen die ook de jeugd aanspreekt. Naast dat we met elkaar muziek maken, zetten we ons ook op andere vlakken in. Zo zijn we vaste verkeersregelaars bij evenementen in onze gemeente en zetten wij ons in voor het goede doel. Samen met drie andere verenigingen organiseren wij een benefietconcert ten goede van KWF. We doen dit ter nagedachtenis aan de leden die wij hebben verloren aan deze ziekte. In korte tijd hebben wij afscheid moeten nemen van meerdere leden die aan kanker zijn overleden. Dit heeft impact op een groep mensen die wekelijks met elkaar repeteert en lief en leed deelt. Speciaal voor hen doen wij waar we goed in zijn: muziek maken! Deze avond spelen wij hun lievelingsnummers en proberen geld op te halen voor het goede doel.

Muziekvereniging Crescendo - Schouwen-Duiveland

We voor een klein dorp, een levendige vereniging zijn met veel diversiteit aan leden..Creskids voor de kinderen..tienergroep CR@SH! Drumgroep Cresbeat en de fanfare. Crescendo is steeds op zoek naar vernieuwing in haar aktiviteiten en concerten. Zo hadden we 14 april jl. Een geweldige filmbeleving met de film klassieker: The Great Dictator, waarbij de tieners de muziek hebben uitgezocht..dit gaf een kippevel gevoel bij het publiek. De drumgroep Cresbeat wordt geleid door een professionele muziekdocent/dirigient ook onafhankelijk van elkaar treden de geledingen binnen Crescendo op. De Creskids, CR@SH! En de fanfare staan onder leiding van een professionele, enthousiaste en creatieve dirigent.

Show- en Drumfanfare Oranje IJsselmuiden - Kampen

Onze vereniging wordt 'Vereniging van het jaar' omdat wij altijd op zoek zijn naar kansen om verbindingen te leggen tussen onze bloeiende vereniging en andere mensen. Dit kunnen kinderen en jongeren zijn, maar ook de oudere doelgroep is bij onze vereniging een groep voor een samenwerking en ontplooiing en groei van muzikaliteit. In 2017 hebben wij een uniek Muziek & Dans kidzz festijn georganiseerd. Waarbij wij kinderen in de leeftijd van 5 t/m 12 jaar hebben uitgenodigd om deel te nemen. Met een samenwerking met Quintus, centr. voor muziek en kunsteducatie, verschillende mensen uit het land benaderd voor het geven van 3 verschillende workshops: Mr. Pbone - Have Fun, Bouke Schaap - Energy and Rhythm, Kim van Dijk - Move and Dance. In één middag van meer dan 120 kinderen, waarbij muziek en dans werd verweven in een grote eindvoorstelling, leidde tot een groot succes en dat alles mede mogelijk gemaakt door een groep van 20 geweldige vrijwilligers. Een mooi initiatief is de oprichting van Stageband Oranje. Motivatie is het plezier in het samen muziek maken, zeker als het fysiek niet meer lukt. We zien een kans met dit orkest om mensen uit hun huis te halen en de samenhorigheid te vinden in de gezamenlijke passie, namelijk muziek. Stageband Oranje verbindt mensen met elkaar en geeft de mensen een leuke muzikale avond. Oranje heeft in 2015 een geweldig muziekevenement georganiseerd met de naam 'de Vrienden van Oranje Live'. Een samenwerking met een lokale coverband en met de verschillende lokale ondernemers heeft Oranje een super avond georganiseerd waar nu nog over wordt gesproken. Oranje zoekt altijd een kans om maatschappelijk betrokken te zijn, om iets van zichzelf te kunnen laten zien en te geven aan de mensen. De familiaire sfeer die binnen onze vereniging heerst, is ook voelbaar en zichtbaar naar buiten. Want wij Oranje staan voor 'muziek is van en voor iedereen!'

De Rijdende Popschool - Ten Boer

De Rijdende Popschool is uniek omdat we muziek(les) brengen naar dorpen van Groningen en Drenthe. Op het platteland is toegang tot dergelijke faciliteiten vaal lastig en doordat wij onze voorziening naar het dorp toebrengen verhogen wij de leefbaarheid voor de inwoners . Wij werken samen met vrijwilligers uit de dorpen om onze popscholen mogelijk te maken, zonder hen is het niet mogelijk het te doen. Naast de lessen in de dorpen zijn wij actief op in meerdere asielzoekercentra, op basisscholen, BSO's en in het voortgezet onderwijs. Niet alleen kinderen hebben les bij ons, maar ook volwassenen en ouderen. Onze oudste leerling is 72 jaar!! Elk jaar geven de leerlingen een concert in hun eigen dorp,. Soms mogen ze ergens anders optreden, er is zelfs een tweejaarlijks festival voor alle popscholen in Groningen en Drenthe.

Urban Dance Studio - Venlo

Onze dansschool is een plaats is waar IEDEREEN welkom is!!! Wij zorgen ervoor dat Urban Dance, "A Lifestyle" is en niet alleen een plaats waar kids en volwassenen een uurtje in de week een dansles komen volgen. Wij werken samen met verschillende organisaties en cultuurinstellingen en hebben daardoor al talloze prachtige projecten mogen uitvoeren en organiseren. Onze docenten zijn altijd in voor een praatje en maken tijd voor alles en iedereen! Of je nu op een laagdrempelige manier wilt dansen of op hoog niveau, bij ons heb je altijd je eigen "plekje". Ieder jaar organiseren wij grote theatershows voor alle dansers en danseressen waardoor iedereen op het grote podium mag staan. Dansers die echt graag op een niveau hoger dansen bieden wij de mogelijkheid om in één van onze selectiegroepen te dansen en deel te nemen aan wedstrijden bij de grootste dansbond van Nederland. Wij werken geregeld samen met basis- en middelbare scholen, want we willen onze passie voor dans maar al te graag delen met zoveel mogelijk mensen. Wij proberen van iedere les een feestje te maken, want zo hoort het leven er ook uit te zien! Positiviteit en enthousiasme, maar tegelijkertijd ook discipline is wat wij de dansers proberen mee te geven. Dansen is een uitlaatklep, een passie, een vrijheid, A way of life!! Urban Dance A Lifestyle

Dweilorkest 't Spul(t) en jeugddweilorkest kleintje Spul(t) - Zutphen

Dweilorkest ’t Spul(t) en jeugddweilorkest kleintje Spul(t) uit Zutphen, altijd herkenbaar aan de roze outfit en populaire up-tempo nummers. Samen muziek maken en het publiek vermaken is ons doel. Als we het publiek mee in beweging krijgen of een glimlach op hun gezicht toveren, is onze missie geslaagd. Bij jeugddweilorkest kleintje Spul(t) worden kinderen gestimuleerd om samen muziek te maken, op te treden en vooral veel plezier met elkaar te maken. Arrangementen worden op maat gemaakt, waardoor alle kinderen mee kunnen doen. Kinderen worden uitgedaagd en alles wordt uit het hoofd gespeeld. Dat geeft hen zelfvertrouwen. De vereniging draait volledig op vrijwilligers, deelname aan het jeugdorkest gratis. Jaarlijks wordt er een instrumentencarrousel georganiseerd, waarbij kinderen in 5 maanden kunnen uitvinden met welk instrument ze de meeste affiniteit hebben. Social media wordt ingezet, scholen worden benaderd en overal hangen posters. ’T Spul(t) vindt het belangrijk dat iedereen die samen muziek wil maken daartoe laagdrempelig in de gelegenheid gesteld wordt. Een diploma is niet nodig, opleiden doen we zelf door een eigen netwerk van muziekdocenten en ervaren muzikanten. We verzorgen onze eigen nummers en sluiten hierbij aan op muziek van deze tijd. De vereniging biedt voor de muzikanten een gezellige en veilige omgeving met heel veel plezier. Voor alle leden, inclusief gezin, wordt jaarlijks een familiedag georganiseerd, ook als blijk van waardering voor de inzet. We verzorgen vele bijzondere optredens, die ook ons steeds weer raken. Variërend van KNVB optredens voor Nederlands dames- en herenelftal (waarbij EK vrouwenvoetbal 2017 een hoogtepunt was) tot aan een huiskamer optreden voor onze grootste fan (W. met het syndroom van Down). Ook jaarlijks twee optredens voor een goed doel, om op die manier een kleine bijdrage aan onze samenleving te geven.

Fanfare Melodia Wijckel - De Fryske Marren

We altijd uit om nieuwe initiatieven te ontwikkelen vooral de buurt, dorp bij onze activiteiten te verbinden. In het weekend van 9 en 10 maart jl. hielden we een 24 uursmuziekmarathon in het dorp. Het werd een heel festijn, zie Facebook Mei en Foar Elkoar ( met en voor elkaar) we gaan een smoelenmuur realiseren en een muziekproject in het AZC in Balk. Want muziek verbindt en dan maakt afkomst, cultuur niet uit. Muziek spreekt alle talen!!

Flora Band orkesten - Katwijk

Onze vereniging, de Flora Band orkesten, zou vereniging van het jaar moeten worden! We zijn een gezonde vereniging, die volledig draait op de vrijwillige inzet van onze leden. Onze jeugd, spelende in de Jong Flora Band, wordt een individueel lesplan aangeboden en krijgen les van een aan het conservatorium geschoolde docent. Ook het marcheren en het lopen van shows wordt aangeleerd door mensen met kennis van zaken. Dat resultaat is terug te zien in het seniorenkorps, de Flora Band. Zij werden kampioen op het Wereld Muziek Concours 2017! Ons zittend orkest, de Flora Brass, is een gezellige brass band waar jong en oud op een ontspannen manier op niveau muziek maakt. Onze nieuwste aanwinst, Just4Fun, is een gezelschap wat alleen optreedt met feesten en partijen. Met deze muzikanten op de je feestje swingt het! Zo heeft onze vereniging een diversiteit in aanbod en kan iedere muzikant hier een plekje vinden dat bij hem of haar past. Want wat bij andere korpsen soms niet zo is, maar bij ons wel, ook meiden zijn welkom bij onze Jong Flora Band! Ook zijn wij deelnemer van de cultuurroute, waarin schoolklassen langs verschillende culturele workshops gaan om zo kennis te maken met bijvoorbeeld muziek. Daarnaast hebben we een samenwerking met gemeente Katwijk, waardoor ook kinderen waarvoor het normaal gesproken financieel niet mogelijk zou zijn om lid te zijn van een vereniging, toch bij ons kunnen komen spelen! Zo heeft ieder een plekje. We zijn een vereniging met een eigen gebouw, wat we graag verhuren zodat ook andere verengingen een plaats hebben om samen te komen. Ook zijn de Rijnsburgers bij ons welkom voor een feestje, of juist in de feestweek, waar we de gastheer zijn van verschillende evenementen. Maar het allerbelangrijkste, wat ons uniek maakt, is onze jeugd; een gedegen opleiding, waarbij ze samen leren spelen, vriendjes voor het leven maken, regelmatig samen wat leuks en gezelligheid bovenaan! Want zo leer je het meest en blijf je je leven lang een Flora Bander!