Hockeyclub MHC Ede eerst genomineerde verkiezing verenigingvanhetjaar.nl
2018-03-12 00:00:00

Op donderdag 15 maart ging de website verenigingvanhetjaar.nl live. Hockeyclub MHC Ede was meteen enthousiast over de verkiezing en schreef de club in. Alex Kiffen de voorzitter vertelt: 'Wij werken graag mee aan dit initiatief om zo onze club in de schijnwerpers te zetten. Er zijn veel dingen waar we trots op zijn, bijvoorbeeld ons G -hockeyteam. Dit zorgt niet alleen voor plezier voor deze bijzondere doelgroep, maar de hele club werkt graag mee om er een succes van te maken. Inschrijven op de website was zo gedaan, dus ik hoop dat velen ons volgen. Wellicht kunnen we leren van elkaars initiatieven, dat zou mooi zijn!'.

NOC*NSF, Kunstbende, LKCA en de Rabobank willen alle sport- en cultuurverenigingen in het land aanmoedigen om hun club te nomineren via verenigingvanhetjaar.nl. Deel op de site een verenigingsverhaal waar je trots op bent, zet zo de vereniging in de schijnwerpers en maak kans op de titel en op maat gemaakte masterclasses van nationale professionals op jouw vereniging.

Het nomineren van verenigingen kan tot 9 april. Daarna kan het publiek stemmen van 9 april tot en met 20 mei. De vereniging met de meeste stemmen wint binnen de gemeente de titel ‘vereniging van het jaar’ en van alle gemeentewinnaars wordt automatisch ook de provinciewinnaar bekend gemaakt. De 12 provinciewinnaars worden bezocht door een vakjury en daar komt dan de landelijke winnaar uit.