De gemeente- en provinciewinnaars zijn bekend!

De stemperiode is afgelopen en de stemmen zijn geteld. Bekijk nu welke vereniging er in jouw gemeente heeft gewonnen en welke verenigingen zijn uitgeroepen tot provinciewinnaar.

Bekijk hier de gemeentewinnaars

Bekijk hier de provinciewinnaars

De vakjury zal de provinciewinnaars van beide categorieën bezoeken. Per categorie kiezen zij drie provinciewinnaars die doorgaan naar de landelijke finale in september. Tijdens de Nationale Sportweek zal de vakjury bekend maken wie de landelijke winnaars zijn. Zij winnen Masterclasses van professionals die de vereniging sterker maken. Bovendien maakt een productiemaatschappij een professionele promotiefilm om de vereniging extra in de schijnwerpers te zetten.

Achtergrond van de verkiezing Vereniging van het Jaar

Nederland telt ruim 50.000 verenigingen en stichtingen. Sociale ontmoetingsplaatsen waar mensen samen sporten, muziek maken, acteren, dansen of kunst maken. Ze vormen samen het grootste sociale netwerk van ons land. Ook leiden ze talenten op die zonder vereniging of stichting nooit zo ver zouden komen. Verenigingen zijn heel bijzonder en dat mag gezien worden!

De Rabobank, NOC*NSF, het LKCA en Kunstbende geloven allen in de kracht en het belang van sport- en cultuurverenigingen. Zij werken samen om de maatschappelijke betrokkenheid van verenigingen te vergroten door verenigingen te stimuleren open te staan voor nieuwe verbindingen en samenwerkingen. Samen willen we verenigingen aan de hand van hun eigen ambities zelfredzamer, vitaler en gezonder maken. Want verenigingen kunnen een belangrijke rol spelen in de gezondheid en vitaliteit van mensen.

En de verkiezing borduurt hier op voort: de kracht van de verenigingen wordt voor iedereen zichtbaar gemaakt.

Kijk hier voor meer informatie over het versterken van je vereniging.